Projekt WDSQUALITY: Unapređenje učenja, odgojno-obrazovnih ishoda i kvalitete u cjelodnevnim školama: Izazovi novog modela organizacije osnovne škole u Republici Hrvatskoj

Projekt Unapređenje učenja, odgojno-obrazovnih ishoda i kvalitete u cjelodnevnim školama: Izazovi novog modela organizacije osnovne škole u Republici Hrvatskoj (WDSQUALITY) izvodi se u Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar u sklopu Programskog financiranja Instituta u razdoblju 1. 1. 2024. – 31. 12. 2027., a financira ga Europska unija – NextGeneration EU.Novosti

Sažetak projekta

Unapređenje učenja, odgojno-obrazovnih ishoda i kvalitete u cjelodnevnim školama: Izazovi novog modela organizacije osnovne škole u Republici Hrvatskoj (WDSQUALITY)

Projekt WDSQUALITY projekt bavi se sistematizacijom europskih iskustava i praksi kada je riječ o cjelodnevnoj školi kao obrazovnom modelu rada škola te znanstvenom vrednovanju promjena obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj utem uvođenja modela cjelodnevne škole kao modela rada škola u obveznom obrazovanju. Tijekom četiri projektne godine okupljeni istraživački tim vodećih obrazovnih i metodičkih stručnjaka u Republici Hrvatskoj te stručnjaka iz Portugala i Finske koji imaju iskustva u obrazovnim reformama te razine i složenosti sagledat će sličnosti i razlike, prednosti i nedostatci te ukazati na prijetnje i prilike koje se odnose na modele rada škola kao cjelodnevnih. Kombinacijom nekoliko metodoloških pristupa i metoda projekt WDSQUALITY će sistematizacijom europskih iskustava, neposrednim opažanjem iskustava i intervjuiranjem dionika unutar europskih obrazovnih sustava tradicionalno poznatih po modelu rada škola kao cjelodnevnih, odnosno obrazovnih sustava koji su nedavno implementirali cjelodnevnu školu, te putem znanstvenog metavrednovanja svih dostupnih evaluacijskih podataka prikupljenih tijekom implementacije pilot-provođenja CDŠ-a pružiti vrijedne spoznaje o ukupnim dosezima cjelodnevnih škola kao modela rada škole te iznijeti znanstveno utemeljene preporuke.

Project summary

Improving Learning, the Educational Outcomes and the Quality of Whole-Day Schools: Challenges of a New model of Primary School Organization in the Republic of Croatia (WDSQUALITY)

The WDSQUALITY project deals with the systematization of European experiences and practices related to the whole-day school model, and with the scientific assessment of changes in compulsory education in the Republic of Croatia caused by the introduction of the whole-day school model as a model of organization of compulsory education. During the four project years, the research team of leading educational experts in the Republic of Croatia, along with experts from Portugal and Finland who have experience in educational reforms of this level and complexity, will comprehensively analyze various elements of whole-day primary models. This project includes several methodological approaches and methods: a systematization of European experiences related to whole-day school, an observation of experiences and interviewing of stakeholders within European educational systems which traditionally have schools as whole-day schools, as well as in educational systems that have recently implemented the whole-day school model. All this will be complemented by elements of quantitative evaluation, especially a meta-evaluation of all available evaluation data collected during the pilot implementation of the CDŠ model. It is expected that the WDSQUALITY project will provide valuable insights into the overall accomplishments of the whole-day school model as an important model of school organization, and will provide many evidence-based insights and recommendations.

Istraživački tim / Research team

Voditelj projekta / Project leader: dr. sc. Josip Burušić (Institut Pilar)

Suradnici/e iz Instituta Pilar / Associates from the Pilar Institute: Mirela Crljen, Jelena Selihar

Vanjski suradnici/e / External associates: Božo Pavičin (Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske), izv. prof. dr. sc. Marina Gabelica (Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu), izv. prof. dr. sc. Ljerka Jukić Matić (Fakultet primijenjene matematike i informatike Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku), doc. dr. sc. Mila Bulić (Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu), doc. dr. sc. Sanja Jurić (Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu), izv. prof. dr. sc. Nevenka Maras (Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu), Slaven Staklenac (OŠ Većeslav Holjevac, Zagreb), prof. dr. sc. Pedro Antonia da Silva Abrantes (Instituto Universitário de Lisboa, ISCTE-IUL), izv. prof. dr. sc. Anssi Salonen (University of Eastern Finland, School of Applied Educational Science and Teacher Education)

Novosti

Mirela Crljen na konferenciji European Association of Research Managers and Administrators – EARMA; Odense (Danska), 23.-25. 4. 2024.