Projekt VETFIT: Usklađenost interesa učenika i strukovnih srednjoškolskih programa: Mjerenje, praćenje, uzroci i posljedice kongruencije

Projekt Usklađenost interesa učenika i strukovnih srednjoškolskih programa: Mjerenje, praćenje, uzroci i posljedice kongruencije (VETFIT) izvodi se u Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar u sklopu Programskog financiranja Instituta u razdoblju 1. 1. 2024. – 31. 12. 2027., a financira ga Europska unija – NextGeneration EU.Novosti

Sažetak projekta

Usklađenost interesa učenika i strukovnih srednjoškolskih programa: Mjerenje, praćenje, uzroci i posljedice kongruencije (VETFIT)

Rano usmjeravanje karijere odabirom srednjeg strukovnog obrazovanja nakon osnovne škole predstavlja velik izazov za učenike, njihovu obitelj i obrazovni sustav. Odabir struke koja odgovara interesima, sposobnostima i aspiracijama učenika u pravilu dovodi do pozitivnih obrazovnih, karijernih i osobnih ishoda, a odabir neodgovarajućeg programa može imati negativne posljedice za pojedinca i zajednicu. Dosadašnja istraživanja upućuju na važnost usklađenosti (kongruencije) interesa pojedinca i obrazovne/radne okoline za karijerne ishode, na potencijalno povećanje kongruencije tijekom obrazovanja te na ulogu nekih osobnih, obrazovnih i okolinskih faktora u postizanju kongruencije. Cilj je projekta VETFIT provjeriti navedeno u kontekstu strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj, odnosno odgovoriti na istraživačka pitanja: Kolika je razina kongruencije interesa učenika i strukovnih programa za koje se školuju? O kojim faktorima ovisi? Mijenja li se i kako tijekom školovanja? Što sve na tu promjenu djeluje? Koje su obrazovne i karijerne posljedice kongruencije? U svrhu odgovora na postavljena pitanja koristit će se različiti metodološki pristupi: analiza sekundarnih podataka, trogodišnje longitudinalno anketno istraživanje s učenicima, web -anketa i fokusgrupe sa strukovnim nastavnicima te intervjui s voditeljima stručne prakse i poslodavcima-mentorima. Dodata, praktičan cilj projekta je izraditi stranice za profesionalno usmjeravanje učenika za škole partnere koje bi trebale pomoći učenicima da odaberu strukovni program sukladan njihovim interesima.

Project summary

Compatibility of Students’ Interests and Vocational High School Programs: Measurement, Monitoring, Causes and Consequences of Congruence (VETFIT)

Navigating early career guidance, particularly through the selection of secondary vocational education following primary school, presents a significant challenge for students, their families, and the education system alike. Opting for a profession that aligns with a student’s interests, abilities, and aspirations typically yields positive outcomes across educational, career, and personal spheres. Conversely, selecting an unsuitable program can result in adverse consequences for both the individual and the broader community. Past research underlines the critical importance of aligning an individual’s interests with the educational and occupational environment (congruence) for favorable career outcomes. It also highlights the potential for increased congruence throughout the course of education, along with the important role of various personal, educational, and environmental factors in achieving such congruence. The VETFIT project aims to explore the dynamics of congruence development within the context of vocational education in Croatia. Specifically, we seek answers to several key research questions: What is the level of congruence between students’ interests and the vocational programs in which they are enrolled? Which factors influence this congruence? How does congruence develop over the course of education, and what drives this change? What educational and career outcomes stem from achieving congruence? To address these questions, the project employs a range of methodological approaches, including secondary data analysis, a three-year longitudinal survey involving students, web surveys, focus groups with vocational teachers, and interviews with teachers in professional training and employer-mentors. Additionally, an important practical objective of the VETFIT project is to develop student career guidance tools for partner schools, which will assist future students in selecting vocational programs that align with their interests effectively.

Istraživački tim / Research team

Voditelj projekta / Project leader: dr. sc. Toni Babarović (Institut Pilar)

Suradnice/i iz Instituta Pilar / Associates from the Pilar Institute: dr. sc. Iva Šverko, dr. sc. Ivan Dević, dr. sc. Mirta Blažev, Iva Černja Rajter, mag., Eta Krpanec, mag., Dora Popović, mag.

Vanjski suradnici/e / External associates: dr. sc. Natalija Ćurković, nezavisna stručnjakinja, Terence Tracey, prof. emeritus (Arizona State University)

Novosti

Predstavljanje platforme „Put karijere“ na 2. konferenciji školskih psihologa – „Horizonti snage“, 29. 2. – 1. 3. 2024.
Projekt VETFIT: Održan prvi sastanak istraživačkog tima projekta, 6. 2. 2024.